A Volkswagen csoport tanult a múlt hibáiból: a legkisebb Skodánál látványosan ügyeltek rá, hogy még véletlenül se legyen vonzóbb, mint testvérmodellje, a VW Up, hiszen a két autó között csak a forma és a belső tér jelent némi különbséget.
A Citigo örökölte az Up célszerű dobozformáját, de azokat a jellegzetes apróságokat, amelyektől a Volkswagen egyénisége származik, gondosan eltüntették róla. Ilyen az oldalablak-sor végének jellegzetes kialakítása, a sokszögletű lámpák vagy az üvegével összemosódó hátsó ajtó – a Skodán ezek helyett abszolút sematikus megoldásokat találunk. Még a jellegzetes króműhűtőrácsot sem alkalmazták, helyette az új Skoda arculat fémkeretes fekete vigyora látható. Mindez talán nem volna probléma, de a Citigo-ból hiányzik a kisautók többségére jellemző kedvesség, így aligha veszik majd meg szerelemből – ettől pedig nem csak a Volkswagenhez képest sérülhet a versenyképessége.
Ami mégis mellette szól, az az, hogy műszaki szempontból az utolsó csavarig azonos az Uppal, azaz takarékos, és műszaki szempontból kifejezetten korszerűnek tűnik. Eleinte csak ezres háromhengeres motorral kínálják majd a típust, de ebből kétféle is lesz. A gyengébbik 60, az erősebb 75 lóerős, de a többi tulajdonságukban nincs sok eltérés: 4,2 illetve 4,3 liter benzint fogyasztanak 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 97 illetve 99 gramm kilométerenként. A Skoda még a vészfék-rendszert is örökölte a testvérmodelltől, amely 30 km/h-ig működik, lézeres szenzorral pásztázza az autó előtti teret, és automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt érzékel.
A Citigo ideális városi modell, már ami a méreteit illeti: a hossza csupán 3,56 méter, a szélessége 1,65 méter, a magassága pedig 1,48 méter. Ehhez képest a 251 literes csomagtartó, amely a hátsó ülések lehajtásával 951 literre növelhető, meglepően használhatónak tűnik.
A legkisebb Skoda valószínűleg valamivel olcsóbb lesz, mint Volkswagen megfelelője, a kérdés, hogy ennyi elég lesz-e ahhoz, hogy mindkét modellt el lehessen adni a piacon. Különösen ha megjön a Seat változat is, amely biztosan érdekesebb jelenség lesz, mint a túlegyszerűsített cseh kivitel.