A japán autó halott?
Nehéz megmondani, hogy Bob Lutz csupán agyalágyult öregúr, vagy az iparág valódi prófétája – mindenesetre egyetlen mondattal leírta a japán autóipart.
A félig-meddig visszavonult autóipari tótumfaktum, Bob Lutz, aki sztárgázsival balettozott végig a három detoriti gyártó vezérkarán, miközben mindhárom cég többször is a csőd közelébe került, a német Manager Magazinnak adott interjút nemrégiben. Az autóipar életművésze, aki most tanácsokkal segíti a General Motors vezérkarát, arra a kérdésre is meglehetősen határozottan felelt, hogy milyen lesz az autóipar jövője.
„A nagy hármas most már a GM, a Volkswagen és a Hyundai. A japánok elveszítették a bombabiztos minőségre épített hírnevüket, és az autóik még csak nem is különösebben csinosak.” – nyilatkozta. Amit mond, abban ugyan van némi igazság, de így is elég merész dolog leírni a japán autóipart, élen a Toyotával és a Hondával, amelyek az eladásokat nézve még mindig nem nevezhetők gyenge ellenfélnek.
Igaz, hogy a Volkswagen és a Hyundai elképesztő sebességgel fejlődik, de az már egyáltalán nem ilyen biztos, hogy a General Motors, amely épp csak túl van egy csődeljáráson, hosszú távon képes lesz a legerősebb autógyártók között maradni.