A Chevrolet Voltból eleve nem akartak túl sokat eladni az idén – tízezer példány szerepel a tervekben – de az eddigi számok alapján ez a célkitűzés sem lesz meg, legalábbis ha az amerikai vásárlókon múlik.
Augusztusig csupán 3000 példányt értékesítettek a Voltból, de a nyár utolsó hónapjában mindössze 300, szeptemberben pedig 723 darab fogyott, ami nem hangzik valami jól: több mint 6100 példányt kellene eladni a gépből még az év vége előtt, ami pillanatnyilag elérhetetlennek tűnő, 2000-es havi eladást feltételezne. Elképzelhető persze, hogy a GM az európai eladásokkal együtt végül mégis el tudja adni a tervezett mennyiséget, de az már erősen kérdéses, hogy a következő években ennek a mennyiségnek a többszöröse fogyna az elektromos-benzines Chevroletből.
A lanyha érdeklődés több tényezőre vezethető vissza. Bár az autót csak villanymotor mozgatja, tisztán elektromos hajtással viszonylag rövid távot tud megtenni, a villamos energia elfogytával pedig nem működik sokkal hatékonyabban, mint egy hibrid. Egy Toyota Priusnál viszont sokkal drágább, és közben belülről szűkebb is. Ráadásul szinte egy időben jelent meg a tisztán elektromos hajtású Nissan Leaffel, amely ugyan hasonlóan drága, de sokkal alkalmasabb rá, hogy a vásárló kifejezze vele környezettudatos elkötelezettségét.
Ráadásul a GM sem kommunikálta igazán ügyesen a Volt bemutatóját: bár folyamatosan a köztudatban tartották éveken át, az ígéreteik egy része túlzónak bizonyult, ami sokat ártott a típus megítélésének. A cég számára persze nem a gyártási példányszám az elsődleges ebben az esetben, hanem az, hogy elmondhassák, egy kivételesen tiszta üzemű, takarékos autót is kínálnak, de ha kevés fogy az autóból, akkor sokkal drágább lehet ez a kaland, mint eredetileg tervezték.