A brit Ricardo és az amerikai hadsereg autófejlesztő részlege (TARDEC) közösen dolgozta ki az új harcjárművet, amelyet alacsony fogyasztásra optimalizáltak. A gép tesztelését már meg is rendelte az amerikai hadsereg, és ha beválik, rövidesen rendszerbe is állhat.
A FED programot, amelynek a célja egy alacsony fogyasztású katonai terepjáró kifejlesztése volt, még 2008-ban indította a U.S. Army, hiszen a megszállt Irakban és Afganisztánban a békefenntartás feladataihoz a Hummerek bevetése sok esetben túl drága megoldásnak tűnt. A cél egy hasonló használati értékű, de jóval kisebb fogyasztású gép elkészítése volt, amely nem csak a rendfenntartásban segítheti a hadsereget, de komolyabb offenzívák idején is, amikor a hadsereg hatalmas költségen szállítja magával az üzemanyagot is.
A végeredmény az ALPHA nevű gép lett, amelyben igyekeztek minden elemet az alacsony fogyasztás követelményeihez igazítani. A hajtást egy négyhengeres Cummins dízelmotorra, és a hozzá kapcsolt hatfokozatú Aisin váltóra bízták. Kis gördülési ellenállású Goodyear terepgumikat alkalmaztak, a páncélzat pedig nagyrészt alumínium-ötvözetből készült. A hajtásrendszer is szokatlanul precíz megmunkálású fogaskerekeket tartalmaz, ami tovább csökkenti az egész rendszer belső ellenállását. Az elektromos rendszer sem mindennapi: az ALPHA-hoz egy 28 voltos, állandó mágneses indítómotor-generátort fejlesztettek, amely akár 20 kW-nyi elektromos fogyasztót is meghajthat.
A négyszemélyes terepjárót most az amerikai hadsereg teszteli különböző valós harci helyzetek szimulációiban: vizsgálják, hogy hogyan szerepel konvojkísérő járműként, városi harci helyzetekben, terepen és állóharcban. A kiértékelés végén derül ki, hogy az ALPHA végül gyártásba kerül-e.
Az amerikai fegyveres erők az 1980-as években azért rendszeresítették egységesen az AM General Humvee-t, hogy csökkentsék a költségekeiket, de az elmúlt évtizedek háborúi megmutatták, hogy az univerzális terepjáró feladatai nagy részét csak kompromisszumokkal képes ellátni. Így most több modell veheti át a helyét: ahová komolyabb páncélzat kell, ott az Oshkosh L-ATV és M-ATV típusai jelenthetnek megoldást, ahol pedig lényegesebb a gazdaságos üzemeltetés, ott az ALPHA válthatja az öreg terepjárót.