Tiltsák be az autóversenyt?
A kétszeres Indy500 győztes és a 2005-ös IndyCar Series bajnoka Dan Wheldon egy tömegbaleset vétlen áldozata lett a pályán , annak ellenére, hogy a legjobb pilóták közt tartották számon. 2006 óta ő volt az első halálos áldozat a sorozatban, nem csoda, hogy szélsőséges véleményeket hozott napvilágra szerencsétlen végzete.
A sajtóban szabályos vita alakult ki – egyes amerikai szerzők egyenesen amellett érveltek, hogy az autóversenyeket be kell tiltani, amíg nem garantálható, hogy a versenyzők tökéletes biztonságban vannak. Az ellentábor persze azzal érvel, hogy Wheldon, ahogy minden versenyző, tisztában volt a kockázattal, és önként, sőt, élvezettel versenyzett. Nyilván valószínűtlen, hogy a történtek miatt akár az Indycar sorozatot, akár más autóversenyeket betiltanának, vagy önként leállítanának. Ugyanakkor a reakciók ereje jól mutatja, hogy egy-egy haláleset – ami 300 felett, egymás közelében száguldó autók esetében a legszigorúbb biztonsági szabályok mellett is előfordul – mekkora visszhangot kelt, most, hogy a versenygépek alapvetően biztonságosnak tűnnek, és a kisebb baleseteket általában élve, sőt, sértetlenül ússzák meg a pilóták.
A következtetést mindenki vonja le maga, mindenesetre sokat mond, hogy a futamot azonnal leállították, ellentétben mondjuk az 1994-es Senna-balesettel, ahol fel sem merült a verseny felfüggesztésének gondolata. Emellett a Dallara következő évi versenyautóját kívánja elnevezni a meghalt versenyzőről.