Nem lesz közlekedési adó
Október végén merült fel a közlekedési adó bevezetésének ötlete, amely a vállalkozásokra terhelte volna a tömegközlekedés fenntartási költségeinek egy részét.
Az eredeti koncepció az volt, hogy az iparűzési adóhoz hasonló, a cég forgalmától függő közterhet vezetnének be, és az így szerzett összegből fejlesztenék a közösségi közlekedés különböző formáit. A budapesti képviselők által benyújtott javaslat a francia példát követte volna. Évi két alkalommal kellett volna Budapesten és környékén 1, vidéken fél százalékot fizetni a forgalom után, de az összegből levonhatták volna a munkavállalók helyi közlekedésének támogatására kiutalt összeget. A javaslatot azonban elvetette a frakció, így a közeljövőben aligha vezetik be az új adót.
A hétfői frakcióülés további, járművekre vonatkozó fejleménye, hogy a regisztrációs adó csökkentésével párhuzamosan szigorítani tervezik a gépjárművekre vonatkozó ÁFA-befizetési kötelezettség szabályozását. Ezen felül csak 24 órán át lehet majd igazolással használni a külföldi rendszámos autókat az ország területén az eddigi 30 nap helyett, ami elsősorban a bérautó-társaságokat érinti.