A héten, Los Angelesben mutatják be a Mercedes ML 63 AMG-t, amelybe már az új, ikerturbós, 5,5 literes V8-as motort építették. Az új modell erősebb, takarékosabb, és akár a végsebessége is nagyobb lehet, mint az elődeié.
A régi, 6,2 literes AMG V8-as a maga módján zseniális volt, de most, hogy a fogyasztás is számít a gyártóknak, egy ilyen nagy fordulatszámú V8-as szívómotor megengedhetetlen luxus. Így ahol csak lehet, lecserélik az 5,5 literes, két turbós motorra, amely könnyedén hozza az elvárt teljesítményt, legfeljebb a hangja kevésbé vérforraló, és közben jóval kevesebbet fogyaszt. Az M osztály esetében is bevetik: az új ML 63 AMG-be az 525 lóerős változat kerül, amely a maga 700 Nm-es csúcsnyomatékával különösebb erőlködés nélkül mozgatja sportkocsihoz méltó dinamikával a 2270 kilogrammos autót. A nagydarab hobbiterepjáró úgy gyorsul, mint egy sportkocsi: 4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, azaz két tizedet javított az azonos nevű előd eredményén. A végsebessége 250 km/h, ahogy a Mercedes legtöbb erős utcai autója esetén – a csúcsértéket itt is elektronika állítja be. A Mercedes azonban 7000 eurós felárért kínál egy sportcsomagot a géphez AMG Performance Package néven, amellyel a teljesítmény 557 lóerőre, a százra gyoruslás ideje 4,7 másodpercre, a végsebesség pedig 280 km/h-ra változik.
Itt is a Mercedes sokat dicsért hétfokozatú automata váltóját vetik be, amely kézzel is kapcsolható, és többféle automata programot kínál. A C, azaz komfort módban a stop-start rendszer is aktív, és a kapcsolási térkép is az alacsony fogyasztás elérését támogatja, míg S (sport) és M (manuális) üzemmódra váltva nincs több motorleállítás, és rövidülnek a kapcsolási idők. A 11,8 literes átlagfogyasztás is komfort módban érhető el, sportosan hajtva az ML 63 AMG nyilván jóval több benzint gurít le. Természetesen állandó összkerék-hajtás viszi a teljesítményt a kerekekig, amely alaphelyzetben a nyomaték 60%-át küldi hátra, és a 40%-át előre.
Az AMG változat persze viszonylag könnyen felismerhető agresszívebb lökhárító-kialakításáról és hatalmas, alaphelyzetben is 20 hüvelykes felnijeiről, amelyre 265/45-ös gumik kerülnek. Aki jellemzően kiváló minőségű utakon közlekedik, az rendelheti az autót 21-es felnikkel és 295/35-ös gumikkal is. Természetesen a fékrendszert és a légrugós felfüggesztés paramétereit is úgy módosították, hogy az autó csúcssebességnél is irányítható és megállítható maradjon.
Az ML 63 AMG piaci bevezetére 2012 áprilisában kezdődik, és a csúcsváltozat alapára 108 885 euró lesz, legalábbis Németországban. A legnagyobb érdeklődésre azonban az Egyesült Államokból számítanak, nyilván ezért is tartják a világpremiert épp a Los Angeles Auto Show-n.