Fotókon az Mercedes SL héja
Az SL neve eredetileg szuperkönnyűt jelentett, de a legutóbbi generációk esetében ez már nevetséges túlzásnak tűnt. A Mercedes roadstere ma már igazi tank, a legkönnyebb változata is 1745 kilót nyom, de a legnehezebb, V12-es kivitel két tonnánál is nehezebb, üresen. A következő generációt azonban alumínium karosszériára építik, amely önmagában is vagy 120 kilóval lesz könnyebb, mint az előd acélkarosszériája.
Az új kétajtós karosszériája egyaránt tartalmaz öntött, húzott és préselt alumínium elemeket. Az öntvényeket a legnagyobb merevséget kívánó, és kevéssé csavarodó helyeken – például a futóművek bekötéseinél – alkalmazzák, az ajtókban és a padlóban húzott profilok merevítik a struktúrát, a burkolat pedig hagyományos módon, préseléssel nyeri el végső formáját. Azt mondják, az alumínium ilyen széles körű használata révén egy szerelésre kész, alapozott karosszéria 140 kilogrammal könnyebb, mint a kifutó modell esetében, miközben a csavarodási merevsége 20%-ot javult.
Bár a karosszéria már a végleges, sokat nem árul el a végleges modellről, csupán annyi egyértelmű, hogy az SL receptjén és arányain nem kellett sokat változtatni. A lemezek hasonlóan lágy formájúak, mint a 2001-ben bemutatott elődön, és a hosszú orr is marad, legalábbis erre tippelünk a nyers karosszéria láttán.
Akadnak további érdekes megoldások, amelyekről már most nyíltan beszél a Mercedes – ilyen az ablakmosó folyadékot fecskendező ablaktörlőlapát, vagy a hifi rendszer lábtérbe helyezett mélysugárzója. Ezeknél az apró innovációknál persze akadnak majd fontosabbak, de jól mutatják azt az aprólékosságot, amellyel a Mercedesnél az új SL-t tervezték.
Az új SL premierjét 2012 legelején, a Detroit Motor Show-n tartják, de nem lepődnénk meg rajta, ha a fennmaradó időben is szivárogtatnának róla érdekes információ-morzsákat, hogy tovább fokozzák a közönség érdeklődését.