Az első kínai autógyár Európában
Ez az első alkalom, hogy egy kínai autógyártó saját pénzén vadiúj üzemet húz fel Európában. A gyárban persze Kínából importált alkatrészekből szerelik majd össze az autókat, amelyeket nem csak az üzemnek otthont adó Bulgáriában, de Törökországban és Romániában is forgalmazni szeretne a vállalat.
A termelés már februárban megindul a Lovech mellett felhúzott gyártelepen, de a kínaiak az első évben nem számítanak túl jelentős érdeklődésre: összesen mintegy 8000 autó összeszerelését és értékesítését tervezik 2012-ben. A Great Wall persze ennél jóval ambiciózusabb terveket sző, de azzal tisztában vannak, hogy Európában nem könnyű labdába rúgni, így lassú terjeszkedésre rendezkedtek be. Elsőként Kelet-Európában próbálja megvetni a lábát a cég, majd lassanként terjeszkedne előbb észak, majd nyugat felé. 2015 körül már jelen lesz a svéd és a norvég piacon, valamivel később pedig Nagy-Britannia következik a sorban. A kínaiak egyelőre tartanak Németországtól – azt mondják, ott egyelőre túl erős a verseny a számukra – így Európa legnagyobb összefüggő autópiacát az utolsók közt próbálják majd meghódítani.
A Great Wall elsősorban pick-upokkal és terepjárókkal alapozta meg hírnevét a hazai piacon, de egy ideje többféle személyautót is gyártanak. Ezek sokáig exportálhatatlanok voltak, hiszen mind egy-egy külföldi modell másolata volt. A Voleex C10 a Toyota Yaris, a Coolbear a Toyota bB, a Florid a Toyota ist, a Peri és a Haval M1 pedig a kifutó Fiat Panda utánzata. Ezeknek az európai forgalmazását hivatalos licenc híján nyilván megakadályoznák az eredeti gyártók, a terepjárókkal viszont legalábbis kétséges lenne a siker. A Voleex C30 szedán azonban már nem egyértelmű formalopás eredménye, így ezzel a típussal lehet esélye a Great Wallnak. Az európai bevezetés ütemezése alapján arra lehet következtetni, hogy a kínai cég az évtized közepére tudja másolással tervezett palettája nagyobb részét önálló modellekre cserélni, olyanokkal, amelyeket már Európában is bemutathatnak.
Nem a Great Wall az egyetlen kínai autógyártó, amely Európában is szeretné megvetni a lábát, de az egyes cégek más-más taktikát követnek. A Shanghai Auto az egykori MG-Rover maradványain igyekszik beszivárogni, a Chery egy olasz vállalkozáson, a DB Motorson keresztül próbál autókat eladni, és mindkét cég rendelkezik helyi gyártókapacitással. A probléma az összes kínai márkával a vásárlók bizalmának hiánya, illetve sok esetben az autók átlagnál gyengébb minőségéről szóló hírek: ennek köszönhető, hogy bár láthatóan nem mondtak le az európai piac meghódításáról, egyelőre az összes kínai gyártó együtt sem ad el egy-két ezer autónál többet a kontinensen évente.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
