A Mazda a kondenzátorban bízik
A Takeri tanulmányba – amely sokak szerint a Mazda 6 utódjának előfutára – kerül be először az i-ELOOP fantázianevű rendszer, amely hatékonyabbnak ígérkezik az akkumulátorokkal működő energia-visszanyerő készülékeknél.
A Mazda megoldása alacsony ellenállású, kétrétegű kondenzátorokat, egyenáramú feszültségváltót és egy változó feszültségű generátort használ a lassításkor a hagyományos autókon elpazarolt energia egy részének visszanyerésére. A megoldás elsődleges előnye, hogy a kondenzátorok jóval könnyebbek, mint a mai rendszerekben használt akkumulátorok, ezen kívül elvileg olcsóbbak, és hosszabb az élettartamuk is. Eddig mégsem alkalmazták ezt a megoldást, legfeljebb kísérleti modellekben. A Mazda azt állítja, hogy a rendszer akár tíz százalékos fogyasztáscsökkenést is eredményezhet.
Az i-ELOOP rendszer a hírek szerint már messze nem kísérleti megoldás: állítólag már jövőre felbukkanhat a Mazda valamelyik szériamodelljében.