A Mitsubishi autója, mindenkinek
A Mitsubishi, miután szakított a Mercedessel, látványosan keresi azt a piaci szegmenst, amely végleg kihúzná az anyagi bizonytalanságból. Ezúttal visszatér az ős-Colt receptjéhez: olyan autót dob piacra, amelyből olcsón adhat el hatalmas mennyiséget.
Az új Mirage ezt a filozófiát testesíti meg: nem is Japánban készül majd, hanem Thaiföldön, és látható, hogy a tervezők nem is próbálták érdekessé tenni. A cél az, hogy árával és takarékosságával szerezzen a Mitsubishinek új vásárlókat. A 3,7 méteres, ötszemélyes modell épp akkora, hogy számos piacon már családi autóként használhatják. Az egyliteres, háromhengeres motor nem egy erőgép, viszont a stop-start rendszerrel együtt meglepően takarékos – a gyártó 3,3 liter körüli fogyasztást ígér száz kilométerre.
A semleges forma és a külföldi gyártás alapján a Nissan Micra példája juthat eszünkbe, amelyből hasonló, világszerte forgalmazható népautót faragtak, miután az előző, drága, és viszonylag jó minőségű generáció visszafogott eladásaival szembesültek. Mivel korábban a Mitsubishi a Colt japán változatát nevezte Mirage-nak, van rá esély, hogy Európában is ez a modell veszi át a belépőmodell szerepét a japánok kínálatában.