Koporsóban az Audi öthengeres
Miért pont koporsó? Mert a holland Donkervoort Lotus Seven utánérzései leginkább a keskeny faládára emlékeztetnek. A D8 GTO persze a legritkább esetben kerül a föld alá – inkább a felszínen való száguldás a specialitása.
A D8 GTO a Seven-szerű sportkocsik egyik csúcspontja. Míg a legtöbb ilyen autóba használt Ford motor kerül, ebbe a kicsit modernkedő megvalósításba vadiúj Audi öthengeres kerül, méghozzá nem is a gyári változat. A 2,5 literes turbómotor alaphelyzetben 340 lóerős, de egy kapcsoló segítségével a sofőr akár 400 lóerőhöz is hozzáférhet. Ez önmagában még nem volna nagy szám, de a felfelé nyíló ajtós gép üresen csupán 700 kilót nyom, azaz egy kilóra majdnem másfélszer akkora teljesítmény jut, mint mondjuk egy Lamborghini Gallardo esetében.
Az igényes kialakítás és a nagy teljesítmény együtt persze nem olcsó: a D8 GTO ára kiviteltől függően 100 és 150 ezer euró közt változhat – igaz, ennyiért motorkerékpárokat idéző gyorsulást és versenyautós kanyarsebességeket produkál.