A gyáriak csak az új modell létezését erősítették meg, de annyi biztos, hogy szabvány technikára épül az új modell, és ugyanúgy érdekes stílusával, illetve minőségi hatást keltő belső kialakításával igyekszik vásárlókat hódítani a konkurenciától, mint a DS3, a DS4 vagy a DS5.
Az új modell a következő C1 padlólemezére épül majd, és várhatóan az új, háromhengeres motorcsalád tagjai kerülnek bele, amelyet mostanság kezd gyártani a cég. Az 1 és 1,2 literes motorok 68 és 130 lóerő közti teljesítményűek lesznek, és állítólag egy hasonló felépítésű, nagyjából 70 lóerős turbódízel motor is fejlesztés alatt áll. A 3,6 méter körüli kisautó a többi DS-hez hasonlóan korszerű, múltidézéstől mentes formát kap. Ugyanakkor a Fiat 500-ashoz hasonlóan stílusával igyekszik hódítani, és nem célszerűségével vagy kedvező árával, így mégis az olasz apróság lesz a legkomolyabb ellenfele.
A típus várhatóan 2013-ra készül el, de várható, hogy tanulmányautóként már jövő tavasszal felbukkan, így a közönség reakciói alapján még módosíthatnak rajta, ha szükséges.