Már amikor bemutatták az A1 clubsport quattro tanulmányautót, sejteni lehetett, hogy készülnek valamire az Audinál. De aki az ötszáz lóerős öthengeresre fente a fogát, csalódni fog.
Az A1 quattro, amelyet hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatnak be, egy felhúzott négyhengeres, kétliteres TFSI-t kap, és a tanulmányautó teljesítményét is felezték: 256 lóerőt adnak meg maximális értéknek, tekintélyes 350 Nm nyomaték mellett. A Haldex-rendszerű összkerékhajtással és a hatsebességes váltójával mégis 5,7 másodperc alatt felküzdi magát százra, amivel 1,2 másodpercet ad az A1 1.4 TFSI-nek.
A keményített, ültetett futómű és a rövidebb kormányáttétel mellett a legérdekesebb részlet a turbinadizájnos felni, amelyet látszólag központi anyával fogattak fel. Optikai tuning hiányára amúgy sem panaszkodhat a Mini-konkurens: a clubsporttól örökölt masszív első kötényre rímel a méretes hátsó szárny, de még a küszöbtoldatokat sem spórolták le az ingolstadtiak. A visszafogottnak semmiképpen nem nevezhető látványt a gyáriak szerint a fekete-fehér kombináció adja ki a legjobban: csak ebben a színben fogják gyártani az A1 quattrót.
Ennek ellenére nem valószínű, hogy a színválaszték hiánya miatt fognak fanyalogni a vásárlók, mivel összesen 333 darabot gyártanak a legkisebb quattróból. Ilyen kis darabszám mellé szinte tetszőleges árcédulát akaszthatnak rá, egy limitált szériás Audit úgyis pillanatok alatt elkapkodnak.