Mario Faralli vállalkozása a harmadik évezred DeTomasójának tűnik, legalábbis eddigi pályafutása alapján. Az eredetileg sportkocsi-restaurálással foglalkozó cég az elmúlt években több egyedi sportkocsit is épített, de úgy tűnik, mostanra ráéreztek a dolog ízére, így elkészítették első, sorozatgyártásra szánt modelljüket.
Ahogy a korábbi F&M sportkocsik, az Antas és a Vulca S, az Evantra is egy másik sportkocsi alkatrészei köré épül. Hogy melyikére, azt ugyan nem mondták ki, de abból, hogy hathengeres boxermotor mozgatja a gépet, arra lehet következtetni, hogy a Porschétől szerzik be a fontosabb alkatrészeket. A típusból két változat lesz, az alapmodell 403, a turbós csúcsváltozat 603 lóerős, ami arra enged következtetni, hogy a 3,5 literes hathengeres valahol komolyabb tuning-kezelést is kap, mielőtt beépítenék az olasz gépbe.
Ahogy eddig, a kis cég ezúttal is a különleges formatervű karosszériával igyekszik többet nyújtani, mint a nagyobb gyártók. Az ultralapos, hátra felfelé nyíló ajtajú gép formája ezúttal is a magyar Tárnok Zsolt szellemi terméke, aki a korábbi F&M sportautók tervezéséért is felel. Megkockáztatnánk, hogy a téthez méltóan – hisz ebből az autóból többet szeretnének eladni – eddigi pályafutása legformásabb autóját sikerült előállítania: az Evantra kifejezetten kellemes arányú, ugyanakkor minden, csak nem hétköznapi.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy egy Evantra mibe kerül majd, de az a tény, hogy a karosszériaelemeket kézzel kalapálják, már önmagában hat számjegyű, nem egyessel kezdődő összeget sejttet, persze euróban.