A Volvo is ráfeküdt a hibrid témára: Európában dízel-elektromos V60-ast mutatott be, Észak-Amerikában viszont benzinmotorral kombinálták a konnektoros villany-hajtást. A végeredmény igazán dinamikus, ugyanakkor benzines létére meglepően takarékos autó lett.
A hajtás egy 70 lóerős villanymotorból és egy 280 lóerős benzinesből áll, az előbbi a hátsó, az utóbbi az első kerekeket hajtja, mechanikus összeköttetés nélkül. Így lényegében az összkerék-hajtást is helyettesíti a hibrid rendszer, amely többféle üzemmódban is működtethető.
A villanymotor hajthatja egymaga is az autót – ilyen esetben a 12 kWh-s Li-ion akkucsomag legfeljebb mintegy 55 kilométer megtételére lehet elég – vagy együtt dolgozhat a benzinmotorral. Erre is kétféleképpen alkalmas: Power üzemmódban egyszerre hajt a kettő, így az elérhető csúcsteljesítmény 350 lóerő, míg Hybrid módban a villanymotor a fogyasztás csökkentését szolgálja. Power módban így akár 5,8 másodperc alatt elérheti a hobbiterepjáró a 100 km/h-t, míg Hybrid üzemmódban akár 4,7 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert vegyes ciklusban.
A hibrid modell tehát ígéretes, bár van egy nem elhanyagolható hibája. Úgy hallani, a szériagyártásra 2014 előtt aligha kerül sor, és valószínű, hogy addigra ezek az adatok még kevésbé számítanak majd jónak.