Ijesztően hangzott, amikor először hallottunk róla, hogy a Honda dolgozik a Civic szedán Acura jelvényes luxusváltozatán. A Civic-kel nincs nagy baj, de inkább célszerű, mint elegáns vagy dögös, és ez egy 1-es BMW vagy egy A3-as Audi ellen édeskevés lenne. Közben viszont kiderült, hogy a Hondánál komolyan vették a feladatot, így a Civic alsónemű egyáltalán nem üt át az Acura ILX öltönyén.
Az új modellen nyoma sincs az aktuális Civic vaskosságának, sőt, kifejezetten elegáns, nyúlánk arányai vannak. Csíkszerű, finom metszésű lámpák, visszafogott hűtőmaszk, dinamikus tetővonal és érdekes, a hátsó kerék felett hullámot vető övvonal jellemzi. A műszaki tartalom persze nagyrészt a Civic alkatrészeiből áll össze: a futómű, a motorok és a többi hajtáselem mind onnan – pontosabban az amerikában forgalmazott szedánből – érkezik.
Az alapmodellbe kétliteres benzinmotort építenek hatfokozatú automata váltóval, míg az erősebb kivitelbe a Civic Si 2,4 literes négyhengeres motorja kerül. Ez utóbbi motor viszont automatával nem, csak manuális váltóval kérhető, amely szintén hatsebességes. Emellett persze hibrid kivitelt is kínálnak majd, ugyanazt az 1,5 literes benzinmotorral és fokozatmentes váltóval párosított IMA rendszert építik bele, amelyet a Civicben is használnak.
Az ILX talán Európában is kelendő lehetne, de úgy tudjuk, ahogy az Acura márka egészét, ezt a típust is csak Észak-Amerikában tervezik forgalmazni. Szomorú, mert az az érzésünk, mifelénk nagyobb sikere lehetne – akár Honda jelvénnyel is – mint a nemrég felújított űrkomp-Civicnek.