Chevrolet 130R, BMW recept szerint
Masszív meglepetést készített a Chevrolet a Detroit Motor Show látogatóinak: egy könnyed lépcsőshátú kétajtóst, hátsókerék-hajtással. Igazi élményautónak ígérkezik, még 1,4 literes motorral is.
A Code 130R-rel azt szondázza a GM, hogy szükség van-e valóban sportos, ugyanakkor megfizethető árú kupéra. Most megtehetik, hiszen a Cadillac ATS kedvéért készítettek egy viszonylag kompakt, hátsókerék-hajtású platformot, és alighanem a profitjuknak is jót tenne, ha ezt másutt, mondjuk egy Chevrolet tömegmodellben is felhasználhatnák. A Code stílusra olyan, mintha a egy kicsinyített Camaróra aggatták volna fel egy Cruze néhány stíluselemét. A végeredmény érdekes: egyáltalán nem hivalkodó, különös arányai miatt mégis elég jellegzetes.
A műszaki megoldásai persze tükrözik az aktuális divatot. Egy ilyesfajta autóba néhány éve még biztosan 250 lóerő feletti teljesítményű turbómotort, vagy valami nagy V6-ost építettek volna. Most azonban, amikor mindenki a környezettudatos autóépítés nagyszerűségét hirdeti, elegendőnek ítéltek egy 1,4 literes, 150 lóerős turbómotort elektromos segédhajtással. Valóban egyfajta alig-hibrid rendszerről van szó, ahol a hajtásba egy 15 lóerős villanymotor is becsatlakozhat, amelyet nagy részben a lassításkor visszatermelt energiával hajtanak meg, és elsősorban nagyobb gyorsítások alkalmával lép működésbe.
Arról egyelőre nem nyilatkozott egyértelműen a GM, hogy tervezik-e a gyártást, bár jelzésértékű, hogy elmondták, ha mégis beindulna a szériagyártás, 25 ezer dollár körüli összeget kérnének egy-egy példányért.