Megjött a Boxster új generációja
A Porsche számára hatalmas siker, de egyben öngól is volt az első Boxster. Túlságosan is emlékeztetett a drágább 911-esek, így sokan inkább ezt választották akkor is, ha a drágább modellt is megengedhették volna maguknak. Most azonban stílusban is nagyobb lett a különbség a két típus között.
A legfontosabb változás az elődhöz képest, hogy az új Boxster határozottan vaskosabb, masszívabb jelenség lett, mint az elődje. Az első generáció karcsúsága a múlté: a hátsó kerekek előtt most a korábbinál sokkal nagyobb, feltűnőbb légbeömlők tátonganak, így, bár a karosszéria belül nem lett lényegesen szélesebb, a látvány mégis vaskosabb hatást kelt. Szemből a belül csúcsban végződő első lámpák jelzik az eltávolodást a 911-es formatervétől. Talán az autó farának karaktere változott legkevésbé, bár itt is más a lámpatestek kialakítása.
A visszafogott változtatások oka, hogy a műszaki alapok nem változtak érdemben: az új Boxster a Porschétől megszokott módon sok apró fejlesztés, tökéletesítés eredményeképp alakult ki az elődmodellből. Egyelőre a korábban beharangozott négyhengeres turbómotor sem készült el, az eddig használt blokkokat reszelgették tovább. Az alapmodellek 2,7 literes hathengerese 10 lóerőt izmosodott, így az új változat már 265 lóerős - ezzel 5,4 másodperc alatt érhető el a 100-as tempó – míg az S változatba 315 lóerős, 3,4 literes blokk kerül, amellyel akár 4,7 másodperc alatt gyorsulhat a gép százra. A Boxsternél maradt a régi, hatsebességes kézi váltó is – a 911-es legújabb generációjában már hét előremeneti fokozatot lehet kapcsolni a manuális változatokban – így a hajtáslánc környékén lényegi változás egyáltalán nem történt.
Az új Boxster a napokban mutatkozik be Detroitban, de a gyártás beindítását sem halogatják sokáig, nyáron megérkeznek az első példányok a kereskedésekbe.