Úgy tűnik, hiába indult mozgalom a Saab gyári múzeumának megmentésére Svédországban, a felszámolóknak semmi más nem számít, csak a pénz. Így a páratlan gyári gyűjtemény könnyen szétszóródhat a világban.
E hét péntekig várja az írásos ajánlatokat faxon vagy e-mailben a Delphi nevű svéd jogi cég, amely a Saab Történeti Múzeumban felhalmozott autók eladását intézi. Bár a gyűjtemény igazán egyben értékes, számos olyan autót tartalmaz, amely önmagában is valódi kincs. A legnagyobb ritkaság valószínűleg az ős-Saab prototípus, amely a 92001-es alvázszámot viseli, azaz az első személyautó, amelyet a svéd gyártó elkészített. Az 1946-ban legyártott, cseppforma, kéthengeres, kétütemű, DKW-motoros gépet soha nem restaurálták, ennek ellenére ma is működőképes, használható állapotban van. Ezen kívül azonban még számos autó van a listában, a 60-as évek sikeres raligépeitől az 1981-es Saab 900 Turbón keresztül, amellyel James Bond száguldozott a filmvásznon, a Sonett sportkocsik egy-egy példányáig, vagy épp az utolsó, PhoeniX elnevezésű tanulmányautóig.
Több mint száz ritka Saabból áll a gyűjtemény, amelyek a felhívás szerint akár egyben, akár külön-külön is elvihetők – nyilván a legmagasabb összeget ajánló személy vagy szervezet kapja meg az autókat. Csak remélni lehet, hogy valaki egyben meg tudja őrizni a Saab gyár gyűjteményét, és nem száz külön kollekcióban lesznek fellelhetők ezek a kincsek.