A Jaguar is igazodik a piac igényeihez: a vásárlók egy jelentős részének egyre inkább a fogyasztás az elsődleges, így az XF-ből is elkészült egy kifejezetten spórolós változat. A 2,2 literes turbódízel motor régi ismerős, de ezúttal nem teljesítményre optimalizálták.
Az új változat teljesítményét 190-ről 163 lóerőre csökkentették, ami még mindig nem tűnik kevésnek, de az XF nagy testében nem is lesz igazán fickós. Álló helyzetből 9,8 másodperc alatt gyorsítja az autót százra, és 210 km/h-s végsebességet biztosít a számára, ami a luxuskivitelű nagykocsik mezőnyében abszolút a kínálat legalját jelenti. Cserébe a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás tovább csökkenhetett, az előbbi 5,4 liter száz kilométeren, szabvány vegyes ciklusban, az utóbbi pedig 149 g/km, ami nemrég még egy kisautótól is elfogadható értéknek számított.
A gyengébb motoron kívül minden maradt a régiben: a nyolcfokozatú automata váltó, a bőr belső tér és a fejlett fedélzeti elektronika egyaránt az alapfelszereltség része. A leggyengébb XF változatot elsősorban persze flottavásárlóknak, bérautó-üzemeltetőknek, szállodáknak és taxitársaságoknak szánják, ahol a dinamika lényegtelen, viszont a megjelenés és a presztízs egyáltalán nem.