Amióta kikerült a Ford birodalomból, a Volvo magányosan próbál túlélni. Az anyagi háttér ugyan adott a kínai tulajdonos, a Geely révén, de a svédeknek szükségük volna egy új tömeggyártó partnerre, amellyel megoszthatják a fejlesztési és gyártási költségeket, úgy, hogy mindenki nyerjen az üzleten.
A Volvo jelentős részben még most is a Fordtól örökölt műszaki megoldásokra támaszkodik. Főleg a kisebb modelleknél: a C30-S40-V50 sorozat a Ford Focus második generációjának alapjaira épül, amelyet még közösen fejlesztett ki a Ford, a Mazda és a Volvo. Ez azonban már nem olyan olcsó, mint volt, hiszen a Ford már padlólemezt váltott, a Mazdával pedig nincs kapcsolata a Volvónak, így ha a 3-as a közös alapokra épül is, ez a tény önmagában nem hoz megtakarítást. Ráadásul a Volvo tovább bővítené a választékát lefelé, azaz egy korszerű kisautó-platformra is szüksége volna.
A lehetséges partnereket nem nevezték meg, de elsősorban olyan partner jöhetne szóba, amely a prémium-piacon nincs jelen, azaz nem jelent közvetlen konkurenciát a svédeknek. Számos ilyen gyártó van, de egyelőre legfeljebb találgatni lehet, hogy melyik lesz hajlandó a Volvo segítségére sietni. A svéd autógyár vezetője, Stefan Jacoby mindenesetre keresi a kapcsolatot a lehetséges partnerekkel.