Tavaly még a név körüli vitával hívta fel magára a figyelmet a maláj tulajdonú csapat, az idén viszont – már Caterham néven – elsőként mutatják be vadiúj versenyautójukat. A CT01 tényleg borzalmasan néz ki, de ettől még lehet ütőképes.
Bár az elmúlt szezonokban a zöld-sárga istálló leginkább azért küzdött, hogy ne legyen utolsó, egyelőre nem adják fel. Sőt, miután a csapat tulajdonosai felvásárolták a Caterham sportkocsigyártat, amely a Lotus Super Seven hivatalosan elismert utódait készíti, vadiúj néven, vadiúj versenyautóval jelentkeztek, elsőként az F1-es istállók közül. A Caterham CT01nem amatőr munka, a formáját a Williams szélcsatornájában kísérletezték ki, és ugyanolyan Renault RS27 jelzésű V8-as hajtja, mint a címvédő Red Bull autóit, ennek ellenére felülmúlhatatlanul groteszk látvány. A légbeömlő környéke alacsony és hosszú uszonyban végződik, a hűtőboxok furán előre kerültek, az autó orra viszont egyenes, karcsú és hosszú – lenne, ha nem rondítana bele egy különös törés kétoldalt.
A csúnya lépcső állítólag azért kellett, mert az idei szabályok szerint alacsonyabbra kellett húzni az autó elejét, hogy növeljék az autók biztonságát, viszont ezzel túl alacsonyra kerültek volna a futómű bekötési pontjai. Mivel a többi gyártó még nem mutatta be saját autóját, nem tudni, hogy mennyire lesz elterjedt ez a megoldás, de egyes hírek szerint többen választottak hasonló elrendezést, ami a szuperszéles első szárnyak bevezetése után újabb csapás azoknak, akik a F1-es autókban a szépséget keresték.
A Caterhamet két jó nevű pilóta hajtja az idén is, Heikki Kovalainen és Jarno Trulli, és úgy néz ki, hogy a szponzori háttér is adott, ennek ellenére nem tudni, hogy mennyit sikerült faragni a téli holtszezon alatt a középmezőnyhöz képest korábban fennálló hátrányból. A legtöbb csapat a következő hetekben – jellemzően február első felében – mutatja be saját versenygépeit, így hamarosan megtudjuk, esztétikailag mennyire lesz kellemetlen az idén F1-es versenyeket nézni.