Pályán is támad a kínai MG
A nyolcszögletű jelvény egykor egyet jelentett a gyors és élvezetes sportkocsikkal, de az elmúlt évek szerencsétlenkedése után már a briteknek sem elég az ismerős név. Ismét bizonyítani kell, közúton és versenypályán egyaránt, hogy a kínaiak megérdemlik a vásárlók figyelmét.
Alighanem ebből a megfontolásból alapít gyári versenyistállót az MG, amely az MG6 túrakocsinak átépített változatával áll rajthoz az idei brit túrakocsi-bajnokságon. Az előkészületek ígéretesek, hiszen az autók felkészítését a Triple 8 Racing vállalta, amely éveken át győzelmet győzelemre halmozott a Vauxhall partnereként ugyanebben a sorozatban. A tapasztalt versenyautó-építők mellé felvették a 90-es évek közepének sztárpilótáját, Jason Platót is, aki az utóbbi években ugyan inkább a Fifth Gear című televíziós adás műsorvezetőjeként szerepelt, de ismeri az összes angol versenypályát, mint a tenyerét, és igen értékes fejlesztési tanácsokkal szolgálhat. Plato mellett egy fiatal tehetség, Andy Neate hajtja majd a másik MG-t.
A kínai Shanghai Automotive, a márka tulajdonosa sokat várt az angliai visszatéréstől, de az első hónapok nem hozták meg a várt sikert. A tervekben szereplő ezrek helyett csupán néhány száz autót tudtak eladni, annak ellenére, hogy az MG-ket Angliában szerelik össze, és a márkanév sem cseng rosszul. Ezen szeretnének változtatni, részint a választék bővítésével, részint a sportprogrammal – ha nyernek néhány futamot, nyilván többen akadnak majd, akik felfigyelnek a márka visszatérésére, és így talán az eladások is meglódulnak végre.