A magyar újautó-piac a válság kitörése óta nincs nagy formában – ehhez képest meglepő mértékű növekedésről tanúskodnak a januári számok. Egyetlen hónap adataiból persze még a szakértők sem mernek messzemenő következtetéseket levonni, sőt, óva intenek: valószínű, hogy a növekedés átmeneti jellegű.
Tavaly januárban 3429 személyautót és 729 kishaszonjárművet adtak el a hivatalos csatornákon keresztül, az idén viszont 4934 új személygépjármű és 879 új haszonjármű került forgalomba az év első hónapjában. Ez a személyautók esetében 43,9%-os növekedést jelent, a teherautók esetében pedig 20,6%-osat. Mindez annak ellenére következett be, hogy a hitelhez jutás feltételei nem javultak, és az újautó-eladásokban továbbra is a flottavásárlások dominálnak. A jelenség nagyrészt annak köszönhető, hogy az év végén vásárolt autók forgalomba helyezését sokan 2012-re halasztották, így a tavalyi, 25%-os ÁFA mellett az idei, alacsonyabb regisztrációs adót kellett kifizetniük. Ez az egyszeri spórolási lehetőség valószínűleg jelentősen torzítja az eredményeket, így azt csak a következő három-négy hónap adatainak ismeretében lehet majd megbízhatóan felmérni, hogy az idei évben milyen változások várhatók az autókereskedelemben.
Az újautó-eladásokra a 2008-as összeomlás óta lassú növekedés jellemző, és a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesületének közleménye szerint a regisztrációs adó csökkentése valamelyest gyorsíthatja a kilábalás folyamatát, bár a tartósan alacsony forint-árfolyam így is könnyen gátat szabhat a növekedésnek.