A Volkswagen csoport márkái eddig nemigen készíthettek hátsókerék-hajtású modelleket, megfelelő szabvány műszaki alapok nélkül. A Porsche révén azonban változik a helyzet: a Panamera platformját alakítják át úgy, hogy egyszerű legyen újrahasznosítani.
Az MSB jelzésű fejlesztés célja egy olyan egységes padlólemez kialakítása, amelyre könnyen és viszonylag olcsón építhetők nagyteljesítményű presztízsautók. A Panamera mellett a Bentley összes modellje is ezen a platformon alapulna, de az Audi és a Lamborghini, sőt, akár a Volkswagen is megépíthetné a maga hátsókerekes luxusmodelljét anélkül, hogy vagyonokat költene az alapok fejlesztésére. A munka dandárját a Porschére bízták, ahol állítólag vagy 100 kg-ot szeretnének spórolni a Panamera platformhoz képest. Ennek érdekében jórészt nagyszilárdságú acélból és alumíniumból építkeznek, ahol csak lehet.
Az új padlólemez kifejlesztése persze nem megy gyorsan, de egyelőre nem is sürgeti semmi a Porschét. A Panamera és a nemrég felújított a Bentley Continental sorozat is kibír még a piacon néhány évet, azaz tökéletesen megfelel, ha az MSB-vel az évtized közepére elkészül az új platform.