Ismét igazolódott, hogy a japánok nem a világot próbálják legyőzni, hanem egymást. A Honda és a Toyota egyszerre hagyta ott a Formula 1-et, és most egyszerre próbálnak szerencsét a hosszú távú autóversenyzésben. Ezúttal azonban nagyon máshogy állnak a feladathoz: a Toyota szemből támad, gyárilag pénzelt autókkal, a Honda viszont több csapatot támogat a gyári fejlesztésekkel, így nagyobb eséllyel potyognak be az eredmények.
A Honda eddig is futtatott egy programot amerikai versenyrészlegén keresztül: az Acura márkát népszerűsítették a hosszú távú autóversenyeken keresztül. Ezek azonban nagyrészt LMP2-es gépek voltak, és elég korlátozott anyagi háttérrel futottak, így eddig csak kategóriagyőzelmekre futotta. Most azonban úgy néz ki, a Honda nagyobb összeget szán a fejlesztésre: az LMP2-es versenygép mellett készítettek egy nyitott LMP1-es gépet is, amelyet három csapatnál, két versenysorozatban vetnek be. Az American Le Mans Series mellett Európában is bevetik az ARX-03a jelzésű gépeket az FIA World Endurance Championship versenyein, sőt, Le Mansban is felbukkannak a gyári fejlesztésű autók.
Ezzel a Honda sokkal több versenyen részt vehet, mint a riválisok, ami a fejlesztés szempontjából előnyt jelenthet, és mivel a versenyzés közvetlen költségeit a csapatok állják, még anyagilag is jobban jöhetnek ki egy-egy szezonban, mint az Audi és a Toyota gyári csapatai. A kérdés az, hogy a versenyautók elég gyorsak és megbízhatók lesznek-e ahhoz, hogy megszorongathassák az Audi dízelmotoros, illetve a Toyota hibrid versenygépeit.