A maga idejében a 205 GTi volt az egyik legjobb sportos kiskocsi a piacon: a legerősebb változatba 1,9 literes, 130 lóerős motort építettek, ami szinte repítette a 880 kilogrammos karosszériát. Azóta viszont hiába próbálták, nem sikerült hasonlóan sikeres forró kiskocsit építeniük. Most a 208-asból próbálnak élményautót faragni, de ehhez 200 lóerős turbómotorra volt szükség.
A Genfi Autószalonon még tanulmányautóként láthatja a közönség a 208 GTi-t, de ez alighanem azért van így, mert a fejlesztés még nem zárult le teljesen – több mint valószínű, hogy ősszel már a szériaváltozattal találkozhatunk. A tanulmány orrába az 1,6 literes BMW-Peugeot turbómotor 200 lóerős változatát építik, amelyet az RCZ kupéból már ismerünk. Ez hatsebességes manuális váltóval 7 másodpercen belül gyorsítja a 208-ast 100 km/h-ra.
Érdekes, hogy az új GTi külseje nem nagyon hangsúlyozza sportos mivoltát: van ugyan küszöb- és lökhárítótoldat, ahogy viszonylag nagy felni és kis tetőspoiler is, de a tervezők elég visszafogottan nyúltak a 208-ashoz. Ez persze nem feltétlenül baj – vannak vásárlók, akik jobban értékelik a visszafogottságot egy gyors autónál is – de elképzelhető, hogy a Peugeot ezen még változtatnak a szériamodell bemutatásáig.