A Senska Dagbladet hétfői számában azt írta, hogy a kínai vállalat 2 milliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót kínál a svéd autógyárért. A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a Trollhättan-i üzem 3500 alkalmazottjának és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt.
A Saab többségi tulajdonát 2010-ben vásárolta meg az időközben Swedish Automobile-re keresztelt Spyker Cars a General Motorstól. A Saab Automobile vezérigazgatója Victor Muller, aki egyben a Swedish Automobile tulajdonosa, több kísérletet is tett a vállalat működési forrásainak előteremtésére kínai - többek között a Youngman - és orosz befektetők bevonásával, ami azonban főként a résztulajdonos General Motors ellenállásán minduntalan meghiúsult.
A GM rendre megtagadta azoknak a licenceknek az átadását, amelyek a jelenlegi Saab modellek előállításához kellenek, mert tart a svéd kocsik versenyétől a kínai piacon, ahol a GM-nek igen erősek a pozíciói. A svéd lapnak a Youngman alapítója elmondta: kész 12 milliárd koronát befektetni új Saab modellek kifejlesztésébe.