Beszállt a Genfi Autószalon előtti hajrába a Mercedes is: a barcelonai F1-teszt betétprogramjaként bemutatták az új csúcsroadsterüket, az SL 63 AMG-t.
Nem meglepetés, hogy az SL AMG-változatába is az M157, a duplaturbós, 5,5 literes V8-as került, viszont kissé furcsa, hogy a roadsterben két alig eltérő teljesítményű modellt kínálnak: 537 lóerőt és 800 newtonmétert tud az alapváltozat, létezik viszont egy gyári performance csomag, amely 564 lóerőre emeli a csúcsteljesítményt, és plusz száz newtonméterrel ajándékozza meg a tulajdonost. A bűvészkedés a turbónyomással 4280 euróba, mai árfolyamon bő 1,2 millió forintba kerül. Nem valószínű, hogy sok vevő fogja választani a vérszegényebb változatot egy 45 milliós alapáron kínált, kifejezetten sportos hangulatú modellnél.
Az SL 63 AMG egyéb adatai a 2012-re jellemző tüneteket mutatják: a hengerlekapcsolásnak, a stop-start rendszernek és a hétsebességes automata váltónak köszönhetően 9,9 literrel teljesíti az európai szabványciklust, emellett szupersportkocsikhoz méltó 4,2-es százas sprintre képes, de a teljesítménynövelő csomaggal a kétszáz is megvan 12,6 másodperc alatt. Emellett az 1845 kilós önsúlyra büszkék a németek, ami az elődhöz képest 125 kiló mínuszt jelent - ezt alumínium és magnézium széles körű használatával érték el, de még így sem mondható könnyűnek a kétüléses kabrió.