A koreai autókból már csak egy dolog hiányzott az elmúlt években, a stílus. Az új i30-assal egyértelműen ezt a hiányt próbálják befoltozni, nem is teljesen sikertelenül.
A Hyundai még mindig nincs könnyű helyzetben: bár minőségben és műszaki színvonalban már elérte a konkurencia színvonalát, a vásárlók fejében még mindig nem vert gyökeret a márka. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a koreai autók eddig szinte láthatatlanok voltak. Különösen igaz ez az i30 első generációjára, amelyre kifejezetten nehéz visszaemlékezni. Az új generációval ezen a helyzeten próbálnak változtatni, bár az ötajtóson mintha túl is tengtek volna a karakteres részletek. A kombi egy fokkal szerencsésebb kompromisszumnak tűnik: bár az orra ugyanazt a kissé kaotikus képet mutatja, mint a csapott hátú kivitel, a befejezés kifejezetten egységes képet mutat. A formát a B oszlop mögött sikerült úgy befejezni, hogy minden stimmeljen, sőt, még a hátsó ajtó aljától is hiányzik a mai kombikra jellemző, esztétikai szempontból legalábbis megkérdőjelezhető lépcsőzés.
A kellemes forma mögött egész tágas belső tér rejtőzik, legalábbis papíron: a 4,485 méteres ferdehátúnál 18,5 centivel hosszabb autó csomagtere alaphelyzetben 528 literes, a hátsó üléssor lehajtásával pedig 1,64 köbméteres raktér nyerhető. A motorválaszték és a többi műszaki megoldás persze ugyanaz, mint a rövid ötajtósban: 1,4 vagy 1,6 literes benzinmotorral, illetve ugyanekkora dízelekkel lesz kapható a kombi is, 90 és 140 lóerő közti teljesítménnyel.
Az i30 Wagon hivatalos premierjét tavasszal, a Genfi Autószalonon tartják, és a gyártás is megindulhat még az idén a Hyundai csehországi üzemében.