Kőkemény terepjárónak eddig is túlzás lett volna nevezni, de az X-Trail eddig az off-road gépek szögletes stílusával próbált híveket szerezni magának, és földúton jobban érezte magát, mint civilizált környezetben. A Nissan kínálatában azonban így is van elég komoly terepjáró, így a következő X-Trail stílust vált: a Qashqaihoz hasonló utcai crossover lesz belőle, durván egy számmal nagyobb méretben.
A Nissan komolyan be van szorítva Európában: a Renault miatt nemigen készíthet személyautókat, de ha mégis – ahogy a Micra esete mutatja – nemigen hagyják, hogy veszélyeztesse a franciák érdekeit. Marad a SUV és Crossover szegmens, ahol a Renault alig van jelen. A Qashqai, mint menekülőút nagyszerűen bevált a C szegmensben, és úgy-ahogy a Juke is megvetette a lábát egy mérettel lejjebb, így most megpróbálják megismételni a trükköt az X-Traillel a D szegmensben. Így az új modell részint a Mondeóval, az Insigniával és a Passattal, részint – mivel lesz hétüléses változat – a nagyobb egyterűekkel versenyezhet.
Az új X-Trail bemutatóját a jövő héten tartják a Genfi Autószalonon, így egyelőre nem lőtték le a poént, csak az autó sziluettjét mutatták meg. Ez alapján egész karakteres autó lesz az új X-Trail, bár nem tudni, hogy ezúttal visszafogták-e magukat a Nissan tervezői, vagy lesznek az autón olyan túlkapások, mint a Juke lecsúszott fényszórói.