A Peugeot megkezdte első valódi hibridautójának a forgalmazását Magyarországon. A 3008 HYbrid4 vonzereje az lehet, hogy dízelmotoros hibrid, de olcsó ez sem lesz.
A 3008-as sorozat csúcsmodellje és egyben legdrágább változata a 3008 HYbrid4, azaz az elöl dízemotoros, hátul villanyhajtásos, összkerekes összvér. Az új rendszert már a nemzetközi bemutatón próbáltuk, viszont akkor még nem tudták megmondani a magyarországi árát. Most végre lehullt a lepel: az alapváltozatot, amely kisebb kerekeiről és kevesebb extrájáról felismerhető, 9,3 milliós alapáron fogják árulni.
Igaz, szeptemberig egyelőre csak a jobban felszerelt verzió lesz kapható, hatszázezerrel drágábban, nagyképernyős navival, head-up display-vel, nagy kerekekkel és még pár extrával.
Bár műszakilag nincs különbség a két verzió között, valójában az alapváltozat tudja a 99 g/km-es széndioxid-kibocsátást, míg a luxusverzió 105-öt tud. Itt persze vannak trükkök, hiszen ezek fékpadi mérések, ahol az autó tömegének meghatározásában számít a rendelhető extráké is – ezért például az alapverzióhoz nem kérhető üvegtető. (Nálunk a szén-dioxidnak nem sok jelentősége van, viszont számos nyugat-európai országban a gépjárműadónak ez az alapja.)
A 3008 HYbridről annyit érdemes tudni, hogy képes tisztán elektromos hajtással is mozogni, egészen 60-70 km/óráig, viszont az akku kapacitása legfeljebb 3-4 kilométerre elég. Az elektromos hajtás besegít intenzív gyorsításkor a dízelnek: ennek köszönhető, hogy a 3008-as családon belül ez a verzió képes a legjobb gyorsulásra százig, 8,5 másodperc alatt. Azonban a dízelmotor és a villanymotor teljesítményének lineáris összeadása (163+37=200) picit félrevezető, hisz a villanymotor 120 km/órától nem működik, így innentől az autó egy 163 lóerős dízelnek felel meg. A vezető választhat egy spéci összkerekes üzemmódot is, ilyenkor a kocsi elöl-hátul keményen kotor, ami kisebb elakadásokból kiránthatja a kocsit.
A 3008 HYbrid4-ből évi húsz darab eladását tervezi a Peugeot Hungária, ami elég szerény terv. Azonban nem árt tudni, hogy itthon, újként mindössze 350 hibridautó fogy, nemcsak a tízmillió alatti kategóriából, hanem összesen, Lexusostól-Mercistől-BMW-stől. Ehhez képest szinte ambiciózusak a tervek. Ami az árszintet illeti, a 33-35 ezer eurós francia árhoz képest majdhogynem kellemes meglepetés. A hibridek mezőnyében a Peugeot szinte a Toyotának is alátesz: a 3008 HY4 alapverziója annyiba kerül, mint egy Prius navival, és ha úgy vesszük, egy navigáció feláráért összkerékhajtást ad. Viszont az is tény, hogy a Prius 8,7 millióért is megkapható.
Hogy kik fogják megvenni? Értelemszerűen a cégek. Számos multi ugyanis széndioxid-kvótát szab meg a céges flottáira, vagy meghatározza, hogy hány hibridautó legyen bennük. Szóval, egyáltalán nem biztos, hogy tarthatatlanok az importőr tervei. Sőt, az év második felétől már az 508-as is megvásárolható lesz ugyanezzel a hibrid hajtáslánccal.