A premier előtt néhány nappal már nem titkolódzik a Jaguar, mindent elárultak történelmük második kombijáról, amely az adatok szerint nem épp kiemelkedő térkínálatáról lesz híres. A britek az 5-ös BMW Touring filozófiáját követték: nem a literekre, inkább a használhatóságra gyúrtak.
Már az is gyanús lehet, hogy az XF Sportbrake csupán fél centivel hosszabb, mint a négyajtós kivitel: nem ez lesz a legnagyobb luxus-kombi a piacon. A számok is ezt igazolják: 550 liter nem kevés, de ennél minden konkurens többet tud, igaz, az 5-ös BMW csupán tíz literrel, a Mercedes E osztály viszont 145-tel. Lehajtott hátsó üléssorral is hasonlóak az arányok: az így adódó 1675 liter nagyságrendileg megegyezik az A6 Avant és a BMW 5 Touring megfelelő adatával, viszont messze alulmúlja a Mercedes kombiját, amelyben 50 liter híját két köbméternyi tárgy is elhelyezhető. A kombi-kialakítás persze jót tett az utastér helykínálatának is: elsősorban a hátsó utasok fejtere bővült érezhetően.
Az eltérő vásárlóréteg miatt a Sportbrake a szedánhoz képest szűkített motorválasztékkal érkezik: csak a 2,2 literes négyhengeres, illetve a 3 literes V6-os dízelmotorokkal gyártják majd, legalábbis kezdetben, bár a cég állítólag már dolgozik az 510 lóerős, kompresszoros V8-assal hajtott XFR Sportbrake modellváltozaton is. Egyéb jelentős műszaki különbség viszont nincs a két kivitel között – a gyáriak szerint még a karosszériák merevségében sincs érzékelhető eltérés.
Az XF Sportbrake-et a Genfi Autószalonon állítják ki először élőben, de a forgalmazás valószínűleg csak az év második felében kezdődhet meg Európában.