Nem kell hozzá nagy lényeglátás, hogy rájöjjünk, miért kizárólag tokától-bokáig feketébe öltözött, hegyomlásnyi férfiak mozognak a standon. Mosolyuk őszinte és természetes, mint a Terminátoré, fülükben drót, és azon sem lepődnénk meg, ha Brabus-tuningos AK47-esek lennének a díszletek.
Komor emberek komor autóikkal, a Brabus sosem a ruppótlan tunereknek szólt, a stand legolcsóbb autója egy általuk tuningolt Smart, de ki a francot érdekelte, amikor ott feszedezik körötte féltucatnyi tömegfegyver?
Egységes filozófia jellemzi a kiállított autókat, feketék, telis-tele karbon kiegészítőkkel, a legfinomabb bőrrel és a cég által kínált legdrágább futóművekkel-fékekkel. Motorjaik is őszinték, mint az arculcsapás, az SLS AMG-alapokon álló Brabus SLS-en kívül 7 (melyhez szívroham nélkül nyúltak hozzá) mindben ugyanaz a motor dolgozik.
Az SLS esetében sem tököltek sokat, megkapta a titán kipufogórendszert, amely 12 kilóval könnyebb, mint a gyári (feltéve, ha hívhatjuk annak az AMG-alkatrészeket), áthangolták az elektronikusan állítható futómű-karakterisztikát és megkapta a Brabus B63S motortuning-csomagot is. Így lett az 571 lóerőből 611 és ennek köszönhető a 297 ezer eurós alapár.
Amivel a stand második legolcsóbb autója lett.
A resztli ugyanis irgalmatlan. Először is – mint már említettük – mindegyikben ugyanaz a kicsi, takarékos villanymotor dolg a biturbó V12-es reaktor dohog. Nem vakarództak sokat a termékfejlesztésen: legyen mindegyik 800 lóerős, az 1420 newtonméteres nyomatékot pedig korlátozzuk le 1100-ra, hogy bírja a hétfokozatú váltó.
Így lett a C63 AMG-ből készült Bullit Coupe 800 a maga 23 másodperces 0-300-as sprintjével és 370 feletti végsebességével egy igazi, közúti halálosztó (378 ezer euróért), a Brabus Rocket 800 pedig megvédte a világ leggyorsabb utcai limuzinja címet (429 ezer euró).
Természetesen itt volt a nagy kedvenc, a Brabus 800 Widestar, és ha most nem tudnák, miről van szó, eláruljuk, hogy a Brabus G V12 továbbfejlesztett változatáról. Nem tudni, micsoda hangzavar hagyhatja el a két, oldalt kivezetett kipufogóvéget, de ha fejünkben összeáll a kép a 4 másodperc alatt százra gyorsuló több, mint kéttonnás G-Klasséról, akkor jó eséllyel el tudjuk képzelni azt az élethelyzetet is, amikor 250-es tempó mellett levillog minket a német sztrádán és tolja egész 270-ig.
Vagy ha kedvük van 370-es tempó mellett hajat szárítani, tessék, a 437 ezer eurós alapárú E-Klasse kabrió-átírat.
Beteg dolgok ezek, kőgazdagoknak, talán feleslegesek is, mindenesetre egy duplaturbós, 6,3 literes V12 látványa még mindig simogatja a lelket. Még ha fekete, akkor is.