Azt már korábban megszellőztették, hogy a Bentley rövidesen bemutat egy szabadidő-autót. Logikus lépés, hiszen kevés ilyen van a márka árszintjén – még a Mercedes GL és a Range Rover is tömegcikk a Bentley autóihoz képest – az Audi Q7 technikáját pedig gond nélkül használhatták. Az első próbálkozás, az EXP 9 F azonban elég nyersnek tűnik – legalábbis nyoma sincs benne a többi Bentleyre jellemző elegáns összhangnak.
A kötelező részletek persze megvannak: az egyen-hűtőmaszk és a LED-koszorús fényszórók gyorsan azonosíthatóvá teszik a gépet, de az arányokkal és a részletek kidolgozásával érdemes lett volna többet vesződni. Az összkép darabosnak, és kissé ormótlannak tűnik. Nem az elképzeléssel van baj – rajzokon még egész formásnak tűnt a tanulmányautó – de a felhasznált műszaki alapok miatt az arányokon is változtatni kellett, ami agyonvágta az összképet. Ez persze még messze nem a munka vége: az EXP 9 F-et pont a közönség véleményének kipuhatolására szánták, így nyilván változtatnak még, mielőtt gyártásba küldik a típust.
A műszaki alapokhoz persze nincs sok köze a Bentleynek: az Audi Q7, a Porsche Cayenne és a Volkswagen Touareg platformját szinte egy az egyben vették át. Ez fogadja a Bentely Continental modellekből már ismert W12-es motor 600 lóerős változatát. A szériamodellből állítólag készül majd biturbó V8-as és hibrid V6-os kivitel is, persze szintén szabvány VW-Audi technikával. A sorozatgyártású változatba állítólag már egy új W12-es motor kerül, amelyet a Volkswagen csoport más márkái számára is a Bentley gárdája fejleszt majd.
A Bentley vezetői egyelőre nem beszélnek a sorozatgyártás konkrét időpontjáról: azt mondják, a Genfi Autószalonon tapasztalt reakcióktól teszik függővé a szériaváltozat kifejlesztésére vonatkozó döntést. Ebbe pedig bőven belefér akár egy alapos áttervezés is, amelyre érzésünk szerint nagy szükség is volna.