Bár a Mercedes számára nem az volt a legfontosabb infó az új A osztályról, hogy hol fogják gyártani, minket magyarokat a típus már csak a kecskeméti gyártás miatt is jobban érdekel. Noha a típusról jelentek már meg képek, a világpremiert Genfben tartották, így nem csoda, hogy a három kiállított autót elég nehéz volt kibányászni a rárakódott embertömeg alól. De úgy tűnik, önmagában a látványért megérte.
Mit tud az A? Igazából semmilyen különlegeset nem mutat, pláne nem a méreteiben. Rövidebb az új V40-es Volvónál pár centivel (4,29 m), de bőven belefér abba a skatulyába, amit a kompakt autóknak tartunk fenn. Alacsony, és az ember is jóval mélyebben ül benne, mint az előző, emelt padlós A osztályban. Egészen pontosan 18 centivel, ami rengeteg.
Érdekes, hogy a meglehetősen se hús, se hal stílusban elkészített, busz-jellegű B osztálynál mennyivel izgalmasabb a design, noha a technikájuk szinte azonos. Természetesen az A belsejében nem várhatjuk, hogy ugyanolyan tágas legyen – nem is az. Hátul körülbelül akkora a tér, mint az előző generációs 1-es BMW-ben volt, azaz nem túl tágas. Egy átlagember passzosan elfér, a ki-beszállás viszont már nem megy túl könnyen, a rövid ajtónyílás miatt. A csomagtartó elfogadható méretűnek tűnt.
Természetesen az A belsejében minden nagyon szép, minden nagyon jó, hisz a szalonra a legcsilivilibb verziókat hozták el. Meglepő, mennyire magasan tornyosul a műszerfal, ez is ad egy kis bunker-érzést az amúgy sem nagy autóban. Középre egy egész nagy képernyő került, amin egy alkalmazás segítségével egy iPhone összes funkciója használható.
Ami az A alá épített technikát illeti, nem kaptunk információzuhatagot. Az egyértelmű, hogy mostantól normálisan beépített keresztmotorok lesznek az orrában. Abból sem csináltak titkot, hogy a négylengőkaros hátsó futómű alkalmas a hátsó hajtás megvalósítására, azaz nemcsak fronthajtásos, hanem összkerekes verziók is készülhetnek belőle.
A motorválaszték egy 1,6 literes turbómotorral indul, bár nem teljesen értettem, hogy 115 lóerőhöz minek egy feltöltő és a változó kiemelésű szelepvezérlés, ám legyen. Valószínűleg mechanikailag nagyon hasonló az A 200 néven árult, 156 lóerős változat. A legerősebb benzines az A 250, kétliteres, 211 lovas benzinmotorral. A dízelek teljesítménye 109-170 lóerőig terjed. Minden motornál alap a stop-start rendszer, a kézi váltók hat-, a duplakuplungosak hétfokozatúak. A nem túl bőbeszédű információ még annyit elárul az A osztály karosszériájáról, hogy 0,26 a légellenállási alaktényezője. A típus forgalmazását idén szeptemberben kezdik meg.
A Mercedesnél sétálva nem lehetett kikerülni az új SL-t sem, amely Európában most mutatkozott be először, sőt, már az SL 63 AMG-t is bemutatták Genfben. A kiállítási területen azonban volt még pár érdekesség, például az SLS AMG E-Cell nevű elektromos szörnyeteg komplett hajtásláncát is kiállították.
Nem titok, a villamosított sirályszrányast jövőre már szériában gyártani fogják. A kiállított hajtásláncról elárulták, hogy a négy motor egyenként közel 100 kilwattos, összteljesítményük 393 kW, azaz 533 lóerő, össznyomatékuk pedig 880 Nm. A motorok egy-egy fix áttételen keresztül hajtják a négy kereket, féltengelyek közbeiktatásával. A villanymotorok tömege darabonként 50 kg, a szénszálas házban beépített akkucsomagé pedig 480 kg – hiába dobták ki tehát a csodás, 563 lovas, V8-ast váltóstól, az elektromos SLS AMG így is közel fél tonnával nehezebb nála. A karosszérián sokat nem reszeltek, csupán az első futóműnél kellett módosítani több mindent, hisz az elektromos változat összkerékhajtásos, el kellett férniük a féltengelyeknek.
Túlsúly ide vagy oda, azért így is jól dönget az SLS. Négy másodperc alatt van százon, a végsebessége pedig eléri a 250 km/órát. Arra is rákérdeztünk, hogy egy töltéssel mennyit tud az autó megtenni, erre azt a választ kaptuk, hogy kürülbelül 200 kilométert. Viszont ez az adat nem az kevésbé életszerű európai mérési ciklust veszi alapul, mivel az gyakorlatilag élhetetlen vánszorgás egy AMG autóval, hanem a cég saját sebességprofilját használják, amely az AMG-vásárlók stílusát követi. Azaz vannak benne gyorsítások.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
