Ezzel megszorítják a Focust?
Az MG márka mára gyanús dologgá vált, hiszen a kínaiak vették meg, de az új, 5-ös jelzésű modell ránézésre egyáltalán nem tűnik kevésbé vonzónak, mint a nagyobb nevek hasonló méretű kompaktjai.
Eddig nem nagyon jött be az MG-nek az európai visszatérés terve, de ez csak részben írható a kínai eredet számlájára. Sokkal fontosabb akadály, hogy eddig az egyetlen elérhető autójuk az MG6 volt, amely viszonylag nagy és drága. Így olyan kategóriába esik, ahol a minőség és a kifinomultság már alapkövetelmény. Az MG5 egy fokkal jobb esélyekkel indul, hiszen olyan ellenfelei lesznek, mint a Citroen C4, az Opel Astra vagy a Ford Focus. Ráadásul sokkal érdekesebb, legalábbis látványra, mint a legtöbb riválisa. A terveket a tulajdonos, a Shanghai Automotive Nagy-Britanniában készíttette képzett mérnökökkel és formatervezőkkel, ennek köszönhető a korszerű, karakteres forma.
A gyári fotókhoz egyelőre nem járulnak hivatalos adatok, így csak az eddig kiszivárgott pletykákra támaszkodhatunk. Ha igaz, Kínában 1,8 literes motorokkal árulják majd a gépet, Európában viszont kisebb – 1,5 literes – benzinmotorokkal is elérhető lesz. Egyelőre nem tudni, hogy készül-e dízelmotoros változat – ez az egyetlen olyan terület, ahol egyértelmű a kínaiak lemaradása, de ez nem véletlen: Európán kívül eladhatatlanok a dízelmotorok, így ilyet egyáltalán nem fejlesztenek Kínában.
Bizonytalanságot csak az okoz, hogy egyelőre nem igazán lehet felmérni, hogy az MG márka milyen minőséget jelent, és milyen áron kínálják majd. Ez a két legfontosabb faktor, amely meghatározza majd, hogy milyen eséllyel indulnak az angol nevű autók az európai vásárlókért.