Az egész vonal a Mercedes CLS-sel indult, aztán pár évre rá minden, magára valamit is adó gyár kihozott egy, a CLS-hez hasonlóan értelmetlen, cseppbe oltott tetejű, négyajtós kupét. A Volkswagen elég hamar beszállt a buliba, a Passat CC pár éven belül jól fogyó, ügyesen reprezentáló termékké fejlődött.
Az, hogy a kategória a CLS-sel született, elég sok dolgot determinált. Mivel a többiek nem a nem létező kategóriát, hanem magát a konkrét modellt akarták rommá verni, nem állhattak elő olcsó, középkategóriás modellel. Az autótörténelem jelen kilométerkövéig a négyajtós kupéság egyet jelentett a luxussal, a felfoghatatlan mennyiségű pénzzel megvásárolt eleganciával. A Volkswagen ennek akar véget vetni a Jetta CC-vel.
Az óvatosabb híresztelések csak simán biztosra veszik a következő generációs Jetta alapjaira épülő sport-kupé megszületését, a bátrabbak szerint azonban már olyannyira zöld úton halad a projekt, hogy hamarosan maszkírozott mini-CC-ken fognak a kémfotósok naphosszakat lógni.
„Felméréseink szerint egyre nagyobb igény van egy, az alap Jettánál kicsivel stílusosabb és sportosabb autóra. Ugyanúgy építkeznénk, mint a Passat CC esetében, csak ez egy kisebb, könnyebben elérhető modell lenne.” - mondta a Volkswagen bennfentese.
Egyelőre SC és Jetta SC néven emlegetik az új koncepciót – nem kizárt, hogy ezek közül kerül majd ki a végleges név is. Az utóbbi időben egyébként többen is észrevették a CLS-hez hasonló, de szegény emberek által is elérhető sportautó piaci rését: az Audi az A3-as kapcsán pendített meg egy hasonló formaterv készülését, míg a Mercedes akár már a következő kínai autókiállításon bemutathatja a kategóriateremtő CLS kistestvérét, a CLC-t.