Kerek ötven évig, 1931 és 1981 között Datsun néven forgalmazta autóit a japán gyártó, és csak a 80-as évek közepére változtatta meg összes autójának márkajelzését Nissanra. Most azonban bejelentették, hogy a Datsun márka újjáéled.
A Datsun bevezetését a Renault-Nissan szövetség teljhatalmú vezetője, Carlos Ghosn jelentette be indonéz látogatása alkalmával. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy mit terveznek a régi-új márkával. „Környezetbarát, megfizethető, helyben gyártott autók lesznek, kis hengerűrtartalmú motorokkal” – mondta Ghosn, amit úgy is fordíthatunk, hogy hasonló a szerepet szánják a Datsunnak a Nissan palettán, mint a Daciának a Renaultnál. Az első új Datsunok 2014-ben készülnek el, és eleinte Indonéziában, Indiában és Oroszországban vezetik be a márkát.
A harmadik márka bevezetése érdekes döntés a Nissan részéről, hiszen a cégcsoport így is bővében van a márkáknak. A Nissan, az Infiniti, a Renault és a Dacia mellett már a Lada felett is rendelkeznek, így egy hatodik márka beindítása, ami még így, néhány piacon is meglehetősen drága mulatság, nehezen magyarázható. Ugyanakkor valószínű, hogy Datsun néven olyan autókat forgalmaznak majd, amelyek nem csak árban, minőségben sem illenének a Nissan márkajelzéshez.
A bejelentést azzal nyomatékosította a Nissan, hogy megmutatták az új Datsun jelvényt, amely lényegében a régi, felkelő napos logó egyszínű lila változata – az eredeti vörös korongból és kék hátterű feliratból állt – króm háttérrel, kissé ellapítva.