Ez a Renault... óriási
Maga a Renault is sokféle megoldást kínál azoknak, akik tágas személyautót keresnek. Ott a Dacia Logan MCV és az új Lodgy egyterű, Renaultból pedig a Grand Scenic és az Espace. Ezek mind léteznek hétszemélyes kivitelben is, de úgy néz ki, a franciák találtak helyet a kínálatban még egy hétüléses nagyterű modellnek. A hosszú Kangoo személyszállító változata Grand Kangoo néven érkezik.
A megnyújtott karosszériát már ismerhetjük a Kangoo Express Maxi teherszállító révén: rövid orrával és gigantikus tengelytávjával a 4,6 méteres autó elég esetlen látvány, viszont épp a szokatlan arányok adják a célszerűségét. A turcsi orr mögött a kabin hosszú és magas, ami hihetetlen méretű belső teret jelent. Öt üléssel még 930 liter csomagtartó marad hátul, ha pedig csak a vezetőülés marad használható, akár 3,4 köbméternyi tér is nyerhető. Hétszemélyesként használva pedig még mindig marad a csomagtérajtó mögött 400 liternyi hely. Emellett a gyáriak szerint a leghátsó üléssorban is elegendő a hely két felnőttnek, és ami legalább ilyen fontos, a harmadik üléssor megközelíthetősége is példás, köszönhetően a középső üléssor teljesen síkba hajtogatható jobb szélének.
Ahogy kinéz, ilyen autót aligha vesz bárki, aki nem a célszerűség megszállottja, és ezt nyilvánvalóan a franciák is tudják. Alighanem ennek köszönhető, hogy a motorválaszték is kivételesen spártai: mindössze kétféle 1,5 litered dCi dízel közül lehet választani, a gyengébb 90, az erősebb 110 lóerős. Ezek elég erősek, hogy akár autópálya-tempóval mozgassák a Grand Kangoot, és közben elég takarékosak, így valószínűleg jól illeszkednek majd az igényekhez.
A Grand Kangoot a franciaországi Maubeuge üzemben kezdik el gyártani, az európai forgalmazás pedig már áprilisban megkezdődhet. Ezek után már csak az a kérdés, hogy nem épp házon belül happolja-e el a típus a vásárlókat a Renault és a Dacia többi hétszemélyesétől.