Ma már presztízskérdés, hogy minden autógyártó elkészítse saját elektromos járműveit, de a Mercedes az első lépéseket nem saját neve alatt teszi meg. Ennek azonban nem csak saját márkajelzésük védelme az oka: a Daimler AG. a knai BYD Autóval együtt fejleszti a Denza modelleket.
Az új vegyes vállalatot felesben alapította a két cég, és az a cél, hogy Mercedes minőségű autókat dobhassanak piacra, felhasználva a BYD jelentős villanyautó-fejlesztési tapasztalatát. Így a hajtásrendszer kidolgozását a kínai félre bízták, míg a Daimler az azt körülvevő autók kidolgozását vállalta. A cél egyelőre a kínai villanyautó-piac letarolása lesz, de az az érzésünk, a kínai-német cég nem feltétlenül áll meg az országhatároknál.
A BYD már most is kínál olyan elektromos járművet - az E6-ost - amely elvben akár 300 km-t is megtehet egy töltéssel, és úgy tűnik, ezt a technológiát a Daimler is elég jónak tartja ahhoz, hogy bele fektessen: a Denza márka létrehozása, a típusfejlesztés és a piaci bevezetés mintegy 715 millió euróba kerül, aminek a felét a németek állják. Mindez ahhoz képest meglehetősen nagy összeg, hogy pillanatnyilag még mindig nem egyértelmű, lehet-e a villanyautókon pénzt keresni, vagy az autóipar újabb zsákutcájának tekinthetők.