Úgy hallani, a Renault megelégelte a gyenge szereplést a szabadidő-autók piacán, ezért teljes sorozatot mutat be, méghozzá a Nissan modelljeinek átszabásával. Elsőként a Juke-ot alakítják át saját arculatuknak megfelelően, de aligha állnak meg itt.
A Juke, bár kockázatos vállalkozásnak indult, különös megjelenése ellenére meglehetősen sikeres Európában. Alighanem ez a tény győzte meg a Renault vezetését, hogy azonos műszaki alapokra elkészíttessék saját változatukat. A formaterv várhatóan a Captur tanulmányéhoz hasonló lesz, bár valószínű, hogy a végleges modellből kimarad a több kis részből álló üvegtető, és az óriási, felfelé nyíló ajtók helyett is a Juke négyajtós kialakítását követik majd. A műszaki alapokat azonban megtartják. Így a francia Juke-ból is készülhet 190 lóerős turbómotoros változat. Az új típus az eddig kiszivárgott információk szerint már jövőre megérkezhet, de úgy tűnik, csak az első lesz a Nissan alapú szabadidő-autók sorában. Valószínű, hogy később a Qashqai és az X-Trail típusok alapjait is felhasználják egy-egy saját modell elkészítéséhez.
A Renault-Nissan szövetség eddig úgy igyekezett kialakítani a kínálatát Európában, hogy még véletlenül se versenyezzen egymással a két márka. A Renault kínálatában a hagyományos személyautók kapták a főszerepet, mint a Clio, a Mégane és a Laguna, a Nissannak pedig meghagyták a rétegmodelleket, amilyen a Note, a Juke vagy a Qashqai. Még a Micra Indiában gyártott váltótípusát is úgy alakították ki, hogy még véletlenül se közelítse meg minőségben a franciák kisautóit. Most azonban úgy tűnik, a Renault nem kerüli tovább a belső versenyt, ami viszont könnyen az európai Nissan eladások rovására mehet. Hogy mindebben hol az ésszerűség? Nem igazán tudnánk megmondani.