Egyes BMW félezer lóerővel
A BMW 1M eleve nagyszerű élményautónak tűnik hátsókerék-hajtásával és 340 lóerős csúcsteljesítményével, de emellett nagyszerű alap az átalakításra. A Tuningwerks ráadásul jól kiegyensúlyozott csomagot kínál hozzá, amely nem csak erős és látványos autót eredményez, de minden alkatrészt a megnövelt motorteljesítménnyel arányban fejleszt tovább.
A háromliteres BMW turbómotor gyári formájában messze nem éri el lehetőségei határát, így az sem nagy csoda, hogy a Tuningwerks a motorvezérlés módosításával, a turbók cseréjével és a hűtőrendszer átalakításával 521 lóerőre növelte a teljesítményét, illetve 614 Nm-re a maximális nyomatékát. Mindehhez azonban komplett átalakítás jár, 370 mm-es karbon féktárcsákkal, versenyterhelésre méretezett kuplunggal, sportfutóművel, 19 hüvelykes ATS felnikkel és Dunlop Sport Maxx gumikkal.
A karosszériaelemek átalakítása sem csak a látványosságot szolgálja: amit lecseréltek – többek közt a motorháztetőt, a csomagtérfedelet – az karbonszálas műanyagból készül, és a vásárló kívánságára homológ bukókeretet is beépíthetnek. A 300 km/h feletti végsebességű 1M RS sokkal inkább pályanapozásra vagy klubversenyzésre való amatőr versenygép, mint utcai jármű, de úgy készítették el, hogy az utcán is használható maradjon, ha épp szükséges. Ennek megfelelően persze a kulcsra kész autó ára is félúton van az utcai sportmodellek és a versenyautók árai között: a legegyszerűbb változatért 119 ezer eurót – átszámítva bő 35 millió forintot – kérnek.