Az elpusztíthatatlan Mercedes terepjáróból már kétféle AMG változat is készül, és a számokat nézve mindkettő feleslegesen erős. Ám ha erre van kereslet, a stuttgarti tervezők megtették, amit lehetett.
Azt eddig is sejthettük, hogy a Mercedes G63 AMG és G65 AMG modelljei pokoli gyorsak lehetnek, de mostanra az is kiderült, hogy mennyire. Az olcsóbb változatba 5,5 literes, két turbófeltöltős V8-as motort építenek, amely 544 lóerőt és 760 Nm maximális nyomatékot adhat le. Ez a hétsebességes automatával is hihetetlen gyorsulást eredményez: 5,4 másodperc alatt érhető el a 100 km/h ezzel a szörnyeteggel, a csúcssebességét azonban elektronika korlátozza 210 km/h-ra, a hivatalos álláspont szerint a nagy tömeg és a magas karosszéria miatt.
A magyarázat azonban épp a G65 AMG miatt bukik meg, amely 612 lóerős, hatliteres V12-es motorjával szinte ugyanúgy gyorsul, mint kisebb testvére – 5,3 másodperc alatt van meg a százas tempó – így az egyetlen, ami látszatra különbséget tesz a két típus menetteljesítményei között, az a 230 km/h-ra emelt végsebesség. Nyilván a V8-as is tudná ugyanezt, ha akarnák, de akkor ki venné meg a V12-est?
Egyébként minden egyéb paraméter is a G63-as mellett szól: kevesebbet fogyaszt – a gyári adat 13,8 liter száz kilométeren, míg a G65-ös azonos körülmények közt 17 litert zabál – és olcsóbb is. A G63 alapára 137 504 euró, a G65-ösé viszont közel a kétszerese, 264 180 euró. Aki befizetne egy ilyen sportos batárra, annak egyelőre várnia kell: a forgalmazás csak a nyár folyamán kezdődik.