A Pekingi Autószalonon már bemutatták a Forma 1-ben használt energiatárolóhoz hasonló, a gyorsításban közreműködő HY-KERS rendszert, amely a Ferrari következő csúcsmodelljében debütál majd. Ezért nem meglepő, hogy a minap a Bosch németországi fejlesztőközpontjának közelében felbukkant egy érdekes kísérleti autó, melyet az Autocar fotósai örökítettek meg.
A bizarr formájú prototípus a Ferrari 458-ra épül, de itt csak átmeneti megoldásról lehet szó, ráadásul a tesztgép számos ponton eltér az ismert típustól, kritikus részleteit alaposan álcázták. Árulkodó a horgas orrkiképzés, a púpos far, melyben minden bizonnyal nem csak a V12-es motort és a duplakuplungos váltót, hanem az elektromos hajtásrendszer egy részét is elhelyezték.
A középmotoros sportautó összteljesítménye állítólag körülbelül ezer lóerő lesz, és mint Amedeo Felisa, a Ferrari elnöke a hajtásrendszer bemutatóján elmondta, a csúcsmodell csupán úgy teljesítheti egyszerre a vásárlók és a környezetvédők elvárásait, ha nem csak könnyű lesz, de a HY-KERS-nek és villanymotorjainak köszönhetően a lehető leginkább környezetkímélő is. Persze az elnök mindenkit megnyugtatott, a szénszálas karosszériába épített újdonság nem ismeri majd a hagyományos hibridautók kizárólag villanyos üzemmódját, hiszen azzal elveszne a Ferrarik egyik legfontosabb karaktervonása, az érces hang. Trükkös megoldások ide vagy oda, hátborzongató érzés lesz majd padlógázt nyomni ennek az autónak.