Brutál sportkocsin dolgozik a Maserati?

2012.05.02. 16:55

A Maserati márka fonák helyzetben van a Fiat csoporton belül. Az utóbbi években mindössze két típust forgalmazott, pedig a tervekben évi 50 ezer autó eladása szerepel. Ehhez azonban bővíteni kell a kínálatot, mind felfelé, mind lefelé.

A márka igazgatója, Harald Wester említette meg, hogy az egyik tervük, amellyel növelni próbálják a Maserati népszerűségét, egy középmotoros sportautó lehet, amelyből évente legfeljebb néhány ezer példány készülne, viszont megerősíthetnék vele a márka sportos arculatát. Az új modellről ezen kívül csak annyit árult el, hogy 2015-re készülhet el. Az olasz luxusmárka persze több lehetőségből is választhat. Egyrészt felhasználhatják a Ferrari műszaki megoldásait, mint eddig is: a középmotoros 458-ast akár egy az egyben is átvehetnék, és saját formatervvel forgalmazhatnák.

Ennél valószínűbb variáció, hogy az Alfa Romeo 4C lesz az alap, ebből készül egy erősebb, jobban felszerelt, elegánsabb gép, akár hat- vagy nyolchengeres motorral, amely árban is a Ferrari alapmodelljei és a legdrágább Alfa Romeók közé illeszkedhetne. Egy ilyen típusnak üzleti szempontból is lehetne értelme, hisz ezzel előállíthatnák a Porsche 911-es és a Jaguar F-type közvetlen ellenfelét – ez pedig olyan piac, ahol akár tízezernél is több autót lehet eladni éves szinten.

Akármelyik változatot is valósítja meg a Maserati, egy ilyen típussal megállítható a márka puhulásának folyamata, hisz az elmúlt években a kupé is nagyobb, kényelmesebb autó lett, mint korábban. Ezzel egyértelműen a Ferrari és a Maserati közti belső versenyt igyekeztek mérsékelni, de a szigonyos márka arculatának ez a fajta változás nem feltétlenül tesz jót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.