Nehezen érthető, a Kia miért erőlteti a luxusautó-bizniszt, ha ennyire nem találja a saját stílusát. Emlékezetes, hogy az Opirus a korabeli Mercedesek fazonját utánozta, a nemrég bemutatott K9 pedig le sem tagadhatná, hogy a tervezői egészségtelenül sok BMW-t nézegettek munka közben.
A lényeg, hogy az 5,09 méteres, és 3,05 méter tengelytávú koreai luxusmodellt exportra is szánják. Hogy ne okozzon problémát a verseny az azonos alapokra épülő Hyundai Genesis típussal, a Kiákat csak V6-os motorral kínálják majd, méghozzá kétfélével. Az alapváltozatba 3,3 literes, 300 lóerős blokkot építenek, de akinek ez kevés lenne, választhatja a 3,8 literes, 333 lóerős változatot is. Mindkét motorhoz ugyanaz a nyolcfokozatú automata kapcsolódik, amely a Hyundai-Kia saját fejlesztése.
A koreaiak persze más tekintetben is igyekeztek befogni a német konkurenciát. A K9 elektronikus vezérlésű légrugózást, holttér-figyelőt, szélvédőre vetítő kijelzőt és a hátsó üléstámlákba integrált képernyőket is tartalmaz, hogy csak néhány korszerű megoldást említsünk a mérföldes listából. Azaz papíron ugyanazt nyújtja, mint bármelyik német luxusautó – csak az a presztízs hiányzik, amitől az Audi-BMW-Mercedes trió szinte bármit eladhat, amire rádobja a jelvényét.
Egyelőre csak a típus koreai árait ismerjük, de ezek kifejezetten kedvezőnek tűnnek. Az alapmodell ára átszámítva úgy 10 millió forint lesz – ennyiért ekkora német luxusmodellről nem is igen álmodhatnánk – de a csúcsmodellért sem kérnek többet 16,4 millió forintnál. Ha Európában is ilyen kedvező lesz az ára, akkor akár el is kezdhetnek megijedni a németek, bár ahogy a koreaiak itteni árképzését ismerjük, ez nem igazán fenyeget.