A Renault évek óta segíti az AvtoVAZ korszerűsítésében, de eddig csak a gyár részvényeinek negyedét kapták meg a befektetésekért és új modellekért cserébe. Mostanra azonban kidolgozták a legjobb módját annak, hogy hogyan tegyék rá a kezüket a legnagyobb orosz autógyárra.
A feladat nem egyszerű, hiszen a Lada másik fő részvényese a Russian Technologies, amely lényegében az orosz államot képviseli, és egyszerre érdekelt abban, hogy a Lada fennmaradását garantálja, és abban, hogy előbb-utóbb viszontlásson valamit az autógyárnak juttatott segélyekből és támogatásokból, vagy legalább kiszállhasson az autógyár fenntartásának finanszírozásából. A megoldás az lesz, hogy a Renault, a Nissan és a Russian Technologies új holding-céget alakít, és megveszi a Troika Dialog nevű befektetési alap részesedését az AvtoVAZ-ból. Így az újonnan létrehozott holding a Ladában 75%-os részesedést szerezhet, a holdingot pedig a Renault és a Nissan irányíthatja, hisz 67%-ot birtokol majd belőle.
Mindez persze nem lesz ingyen, a Renault és a Nissan összesen 570 millió eurót fizet majd – ebből részint a Troika Dialog részvények felvásárlását finanszírozzák, részint a Russian Technologieshez kerül, amelyet hiteltörlesztésre fordítanak.