A Novitec híres arról, hogy a legjobb olasz autókat szabja át a germán tuning-iskola szerint – a középmotoros Ferrarival sem végeztek félmunkát.
Az átalakítás ezúttal nem a komoly motortuning körül forog, és ez érthető is: a 4,5 literes V8-as motor elég brutális gyári állapotában is. A Novitecnél szinte csak rutinból nyúltak bele: a motorvezérlés módosításával sikerült 609 lóerőre emelni a teljesítménytét, és 569 Nm-re a maximális nyomatékát – ez azonban aligha lesz érezhető az autó dinamikáján. Akkor már az a 21 kg számít inkább, amit a könnyűfém-ötvözet kipufogórendszeren sikerült fogni.
A lényeg itt persze nem is a gépészet, inkább a megjelenés. Német módi szerint porig ültették a 458-ast, még a gyári beállításhoz képest is 3,5 centivel csökkent a hasmagasság, de hogy megőrizzenek valamit a használati értékéből, hidraulikával megemelhető az autó, így nem veri le az orrát minden járdaszegélyen. Az ültetérhez persze hatalmas felnik is járnak a tuning iratlan szabályai szerint, így elöl 21, hátul 22 hüvelykes alumínium hengerekre kerülnek a gumik, előre 255/30-as, hátul 335/25-ös méretben.
A kanárisárga fényezés a felnik peremén is visszaköszön, viszont néhány részlet karbon-szürke, vagy fekete, így ezek szinte eltűnnek az összképből. Ahogy szokás, a küszöbök és a lökhárítók kialakításán is változtattak, bár az átalakítás sehol nem feltűnő. A Novitec szakemberei ügyeltek rá, hogy csak az autó hangulatán változtassanak, az alapvetően jól eltalált karakteren viszont ne, így a végeredmény egész ízlésesre sikerült.
A Novitec 458 Italia pontosan azt tudja, amit elvárnak tőle, és az átalakítás költsége az alapautó árához képest aligha lesz jelentős, így nem csodálkoznánk rajta, ha ez a tuningkészlet ugyanúgy a legnépszerűbbek közé tartozna, mint azok, amelyeket a németek a korábbi Ferrari modellekhez készítettek.